close

文字加油站:只要瞄準目標,就離“成功”不遠了。

       因為熱愛跑步的原因,我很喜歡戴上耳機聽音樂,享受那個大汗淋漓的感覺。要用力奔跑,聽中文歌是很不對味的,節奏歡樂的英文歌就很適合。也因為這樣,我聽了大量很多時候只知道旋律卻不懂歌詞含義的英文歌。後來我在想,為什麼我喜歡的很多首英文歌,電台都沒播呢?明明那麼高的點擊率,那麼受歡迎,但電台竟然沒有播?!後來細看歌詞,才發現,這麼充滿情慾與性暗示的歌曲,應該根本不可能在我國播吧?看看我很愛的The Shape of You歌詞:

Girl you know I want your love
Your love was handmade for somebody like me
Come on now follow my lead
I may be crazy don’t mind me 
Say boy let’s not talk too much 
Grab on my waist and put that body on me
Come on now follow my lead
Come come on now follow my lead

I’m in love with the shape of you
We push and pull like a magnet do
Although my heart is falling too
I’m in love with your body
Last night you were in my room 
And now my bed sheets smell like you 
Every day discovering something brand new
I’m in love with your body

Oh I X 4
I’m in love with your body
Oh I X 4
I’m in love with your body
Oh I X 4
I’m in love with your body
Every day discovering something brand new
I’m in love with the shape of you 

你看,你看,是赤裸裸的情慾歌曲吧?哈。

後來又愛上我超級無敵重複循環的歌曲……雖然聽不懂在唱什麼,但旋律一下就讓人精力充沛,在跑步機上更可以邁開腳步。這時我又想,為什麼這首歌電台不播,商場也很少聽到呢?人家美國可是播到有人受不了去砸了那家店的節奏啊。再細細品味歌詞,就知道,哎喲!看看我最近很愛的Youtuber Charlie的分析吧:

Despacito~慢下來,慢下來,寶貝,讓我們慢下來吧!

arrow
arrow

    kawaiangel 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()